کیمیا

شیمی

کیمیا

شیمی

امتحان شیمی نزدیک است

روز امتحان شیمی بود اما روز امتحان خدا نیز هست. دیروز هم روز امتحان خدا بود.فردا هم خدا مارا امتحان میکند. خدا هر روز ما را امتحان می کند ولی امتحان خدا با امتحان شیمی تفاوتهای زیررا دارد: 

* دبیر شیمی معمولا در هر امتحان چند سوال خارج از کتاب هم مطرح می کند ولی خدا در امتحانش هیچ مطلبی خارج از کتاب خویش از ما توقع ندارد.

*در امتحان شیمی همراه داشتن کتاب گناهی نابخشودنی است که کم ترین مجازات آن آبرو ریزی و نمره ی صفر است ولی امتحان خدا به اصطلاح open bookاست اصلا خداوند توصیه کرده است در لحظات امتحان به کتابش پناه ببریم

* دبیر شیمی معتقد است همراه داشتن هرگونه کتاب و برگه به قصد تقلب هم جرم است و مستحق مجازات. اگر چه حتی نتوانسته باشی مقصود خود را عملی کنی. ولی خدا برای افکار بدی که به آن عمل نکرده ایم مجازاتی در نظر نمی گیرد وافکار خوب را پاداش می دهد 

* امتحان خدا فقط عملی است بر عکس امتحان شیمی که معمولا فقط کتبی است. همان قدر که دبیر شیمی برای کار عملی ارزشی قائل نیست ادعاهای کتبی و شفاهی ما در نزد خدا ارزشی ندارند.  

* خداوند در امتحانش نیاز به چند مراقب ندارد او خود به تنهایی مراقب همه ی است. 

 * در امتحان خدا تقلب ممکن نیست ولی در امتحان شیمی گاهی می توان نیم نگاهی به برگه ی دیگران افکند. 

 * دبیر شیمی معمولا حرف را یکبار می زند و اگر از او بخواهی تکرار کند به صد بهانه شانه خالی می کند ولی خدا برخی حرفهای مهم را برای اینکه کند ذهن ترین افراد هم یاد بگیرند و عذری باقی نماند ده ها بار تکرار کرده است. 

* راستی خدا از دانسته های ما امتحان می کند و اگر خلافی را از سر فراموشی یا ندانستن مرتکب شویم نمره ای کسر نمی کند برعکس برای دبیر شیمی اهمیتی ندارد که ما یاد گرفته ایم یا نه. البته گاهی بدش نمی آید بداند کجا را نفهمیده ایم تا از همانجا سوال طرح کند 

*دبیر شیمی برگه را نشان نمی دهد او خودش به تنهایی برگه را تصحیح می کند و نمره می دهد ولی خدا در امتحانش از ما می خواهد خودمان بخوانیم و با انصاف خود نمره دهیم. 

* دبیر شیمی اعتراض به نمره را نمی پذیرد و اگر اعتراض کنی اخمی می کند و با خودکارگوشه ی برگه ات می نویسد : "بررسی شد اعتراض وارد نیست" ولی خدا جایی برای اعتراض باقی نمی گذارد. به خودمان که نمی شود اعتراض کنیم. 

* در امتحان شیمی اگر نمره ی خوبی بگیری دبیر شیمی به یک "آفرین" میهمانت می کند و اگر نمره ی بدی بگیری یک نگاه سرزنش آمیز . ولی خدا اگر نمره ی بدی بگیری باز هم به تو امید می دهد که هنوز پایان راه نیست . سعی کن جبران کنی . و اگر نمره ی خوبی بگیری تو را به بهشت رضایت در آن دنیا و پاداشهای مادی و معنوی در این دنیا میهمان می کند. 

* دبیر شیمی نمره های خوب را گزارش نمی کند آیا تا به حال دیده اید دبیر شیمی پدری را به مدرسه دعوت کند و به او بگوید: پسرت مودب است و یا دانش آموز کوشایی است !اما خدا همه را از نمره های خوبمان آگاه می کند  

* راستی.. وای اگر در امتحان شیمی نمره ی خوبی نگیری دبیر شیمی تنبلی و سستی ات را همه جا فریاد می کند و رسوای خاص و عام ات می کند . در ضمن نامه ی دعوت از اولیاء زودتر از تو به خانه ات می رسد ولی خدا نمره های بد را به رخ نمی کشد او حتی نمره های بد ما را از چشم اطرافیانمان مخفی می کند می دانید اگر از نمره های بد یکدیگر خبر داشتیم چه می شد؟ 

* دبیر شیمی به شرط آنکه قول بدهی که جبران میکنی حداکثر بعضی از نمره های بد قبلی را نادیده میگیرد . ولی در امتحان خدا اگر تصمیم بگیری گذشته را جبران کنی خدا تمام منفی هایت را خط می زند تا مثبت شوند و سمت چپ همه ی " 0 " ها یک عدد "2 " می گذارد.  

 

* کمتر اتفاق می افتد که دبیر شیمی نمره ی 9 یا 9.5   تو را به 10 تبدیل کند خدای مهربان گاهی نمره ی 2 و 3 ما را هم می پذیرد و از فضلش به آن می افزاید تا به حد نصاب برسد گاهی وقتها خدا نمره ی چند امتحان ما را فقط با هم جمع می کند و معدل  

نمی گیرد. 

 * دبیر شیمی معمولا حوصله ی امتحان مجدد را ندارد امتحانت خراب شد که شد مگر دبیر شیمی بیکار است او که نمی تواند هر روز امتحان بگیرد ولی خدا هر روز آماده ی امتحان است کافیست مردانه تصمیم بگیری خدا حاضر است باز هم تو را امتحان کند.  

* اگر مشکلی پیدا کنی دبیر شیمی از اینکه با او تماس گیری و یا زنگ خانه اش را به صدادرآوری ناراحت می شود (اینا را شوخی میکنم) البته اگر او را دعوت کنی حساب دیگری دارد ولی خدا خوشحال می شود که اگر امتحانت خراب شد سراغ از او بگیری و در خانه اش را بکوبی. 

 

* در جلسه ی امتحان دبیر شیمی اخم می کند و فریاد می زند که به هیچ پرسشی پاسخ نمی دهم بر خلاف او،خداوند در لحظات امتحان هم تنهایت نمی گذارد و تو را نهیب می زند و راهنمایی می کند اگر گوشهایت را پنبه نگذاشته باشی حتما صدایش را می شنوی. 

 * دبیر شیمی تو برگه ات چیزهای می نویسد که جرات نمی کنی به کسی نشان دهی مثلا غلط املائی می گیرد در حالی که خدا به کوچکترین نکته مثبتت ژیش ملائک مباحات می کند 

* لابد می دانی که دبیر شیمی سعی می کند پرسشهای  

امتحانی اش تکراری نباشند برعکس بیشتر پرسشهای امتحان خدا تکراری اند خدا مردم پیش از ما را همانگونه امتحان کرده است که امروز ما را جالب آنکه خدا همان پرسشهای امتحانی مردمان پیش از ما را در کتابش آورده و بر آنها تاکید کرده است و عجیب این که با پرسشهای تکراری سالهای قبل هم نمره نمی آوریم 

با اینهمه توضیح و تفصیل؛

- اگر دبیر شیمی سختگیر تر از خداست که هست

- اگر دبیر شیمی دلسوز تر و مهربانتر از خدا نیست که نیست

- اگر امتحان خدا آسانتر از امتحان شیمیست که هست

- و اگر خدا کم اهمیت تر از شیمی نیست که نیست

عزیزان نکند از امتحانهایی مانند شیمی نمره بگیریم اما در امتحان خدا مردود شویم..

خدا هر روز ما را امتحان می کند اما ممکن است فردا ما نباشیم   

                                                                         "دبیر شیمی" 

 

 حتماٌ نظر بدهیدو اگرنکته ای به ذهنت می رسد که باید افزوده شود بفرست بسیار خوشحال می شوم